Året var 2010

Januari

Haiti drabbas av en omfattande jordbävning och hela världen stannade för att hjälpa till.

Jag fyller 19 år.

Februari

Drar iväg till Sälen en sväng för att åka aplint tillsammans med Betty, det hela resulterade i att jag placerade henne vid barnbackarna.

Mars

Besöker Kina för första gången i mitt liv och det blir en oförglömlig resa.


April

Den 21 april snöar det. Det var en fruktansvärt lång vinter.

Prinsessan Madeleine och Jonas Bergström bryter förlovningen... Det var visst det mest intressanta som hände i april. Jag skyller på skolan.

Ett askmoln ställer till det.

Maj

Världsutställningen i Shanghai invigs. Vi var där och såg den redan i mars.

Jag och mina klasskamrater förbereder oss inför stundande studenten med bland annat skåptömning. Skriver de sista proven och lämnar in de sista uppgifterna.



Uteserveringarna öppnar efter en lång vinter, samtidigt som Sex and the City 2 har premiär.

Rudbecksskolans bal på Elite Hotel.



Juni

Dagar innan studenten lever vi loppan och pimpar hela våghustorget med att rita på asfalten och sätta upp ballonger. Snyggt jobbat tjejer!





Studenten den 4 juni som solklar höjdpunkt! Den bästa dagen i mitt liv. Skulle kunna göra allt för att uppleva den igen. Helt underbart.



Hela juni är en enda fest med ledighet och firande av avslutad gymnasietid.

Äntligen början man grilla ute på allvar.

Fotbolls VM i Sydafrika såklart!

Kronprinsessan Victoria och Daniel gifter sig.

Juli

Vi besöker Rebecka på hemmaplan. Äter Nora-glass och mår allmänt bra.



Sommar, kvällssol, varma vindar, uteservering, en kall öl och en pommes frites-tallrik med Debbie. Sommar när den är som allra bäst.




Augusti

Bland de sista riktiga sommardagarna jag minns spenderade jag med min underbara syster.




September

Åker till Rebeckas nya hemstad Göteborg och spenderar en underbart galen helg med mina allra bästa tjejer.



Val till riksdagen och SD överstiger 4 %. Herregud vilket kaos.

50-öringen skrotades.

Oktober

Christopher flyttar till en egen lägenhet och har självklart inflyttningsfest.




Jag, Betty och Lelja går på vår vän Shalas bröllop.

Världsutställningen i Shanghai stänger.

November

Mona Sahlin avgår. Kanske inte så konstigt. Reinfeldt får ökat förtroende.

Ca 350 människor trampas till döds i Kambodja i samband med en musikfestival. Fruktansvärt.

December

Betty fyller (äntligen) 19 år och det firar vi samtidigt som vi firar hennes stundande resa till Spanien. En helt galen helg som vi kallar "One crazy weekend, eller minns ni helgen då...?!" 



Jag besöker Rebecka i Göteborg över en helg för bara mys och prat. Passar samtidigt på att träffa Vassili och Debbie. Underbara vänner. 

Firar jul med den bästa familjen i världen. 

Vad hände på juldagen? Ännu en galen party-kväll. För mig är det lite av en dimma.



... Och sen blir det att fira in det nya året som kommer. 2010 har varit ett sjukt bra år, men vet även att 2011 kommer att slå många rekord det också. Kommer till exempel att spendera halva 2011 i Kina, ska bli kul att se var världen tar mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0