Enkla tips gällande accesoarer


Coco Chanel i det numera kultförklarade pärlhalsbandet.

Hej! Jag har alltid jättesvårt med smycken, vet aldrig riktigt vad jag ska använda och känner mig mest bara obekväm i det mesta. Skulle behöva några tips.

Coco Chanel sa: When accessorizing, always take off the last thing you put on.

Det har jag alltid färskt i minnet när jag väljer ut accesoarer. Tänk på att det ofta kan bli för mycket om man har både halsband, armband, örhängen och ringar. Själv har jag tyvärr väldigt svårt för örhängen, även om jag älskar hur stora örhängen ser ut på andra så känner jag mig själv inte bekväm i dom, så därför brukar jag endast ha små pärlörhängen eller liknanade som jag alltid har på mig och som passar till allt. Det jag använder mest är armband och ringar, jag har tidigare skrivit om mitt beroende till de underbara fingerprydnaderna som och står för det också. Jag använder inte så mycket halsband men istället älskar jag ringar och armband just för att dom är så snygga att matcha och att det är så svårt att överaccsorisera dom. Man kan slänga på hur mycket som helst och det ser ändå snyggt ut. Ska välja ut vilka smycken jag ska ta på mig ikväll, lovar att lägga upp bilder! Ska bli så kul att inväga det nya året :)

 
Enkla tips om du gillar:
Stora örhängen
, undvik halsband och använd iställer armband och ringar.
Mycket halsband, undvik stora örhängen utan ansänd istället några lite mindre och satsa på massor av ringar.
Många armband, ös på med ringar men var försiktig med större hansband som drar för mycket uppmärksamhet från armbanden. Stora örhängen funkar om du skippar hansbandet.
Många ringar, funkar med många armband och stora örhängen. Vill du ha halsband till så tycker jag att man ska skippa stora örhängen och bara ha kanske nått armband istället för flera.


Kommentarer
Postat av: MARIA - mode, outfits & inspiration

Bra tips! :)

2010-12-31 @ 14:12:02
URL: http://mmiaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0