Godmorgon... Jaa jag vet att klockan är 22.00!

Klockan är 22.00 och jag har precis vaknat. Sov inte många timmar natten innan, om ens några alls vem vet, drog och jobbade och somnade direkt när jag kom hem på eftermiddagen och vaknar alltså nu. Mitt dygn är helt jävla upp och ner bokstavligt talat, känns som att det är runt lunchtid för mig men folk runt omkring mig förbereder sig inför kvällen. Snart är den näst sista dagen av 2010 slut och den allra sista börjar. Det känns jättekonstigt att lämna det här underbara året, minns hur glad jag var vid den här tidpunkten förra året över att ha hela år 2010 framför mig och jag tänkte att under det kommande året tar jag studenten, det kommer att vara jag som springer ut i solskenet i vit klänning och firar gymnasietidens slut med hela livet framför mig. Och visst blev det så. Det och så mycket annat bra hände år 2010 och jag minns året med glädje i mitt hjärta. Vad kommer egentligen hända år 2011? Inför det nästa år så känner jag mig nästan mer förväntansfull eftersom jag inte kan förutspå någonting alls. Det enda jag vet är att jag i början av året åker till Mittens Rike där borta i öst och stannar där 5-6 månader. Vad som händer där, vad som händer när jag kommer tillbaka till Sverige, eller vad som händer nästa höst har jag inte en blekaste aning om. Och jag tvivs med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0