Örebro har inget nattliv

Panikstädar! Så det ska se hyfsat snyggt ut här hemma, åker nog in till stan ikväll efter jobbet där det troligen blir en ganska lugn kväll. Det kanske bara är jag men jag är så less på Örebros nattliv, för det finns ju inget nattliv! Hur många ställen finns det att välja på? Typ inga. Och man träffar alltid samma människor (läs: ALLTID samma människor) ute på krogen. Ne är så trött på det, vill ha variation för guds skull herregud hur svårt ska det va! Läste till exempel att den föredetta kända flickfotografen Bingo Rimér kommer till Frimis ikväll, verkligen kul men hallå.. Hur stor skillnad kommer det göra på en skala från 1 till 10.. Han kommer i bästa fall skymtas i folkmassorna och resten av tiden kommer han spendera på de olika "VIP"-avdelningarna där han kommer småprata med ungdomar från Örebro län som själva tycker de är jätteviktiga för de hänger på "VIP"-avdelningen och samtalar med Bingo. Haha herregud, jag kan bara säga en sak. Jag fyller snart 20 år vilket betyder att jag snart har tagit del av Örebros så kallade krogliv i snart 2 år, jag har varit ute en hel del så jag vet vad jag talar om. VIP-sektionerna är överdrivna i Örebro, jag har själv efrarenhet och kan säga att det är överskattat. De generella VIP-örebroarna sitter och försöker se snygga ut medan de tycker att de är viktiga, drar man till exempel paralleller mellan andra städer såsom Göreborg, Stockholm och Båstad så ser man en helt annan tendens där det oftare (jag ska inte säga alltid, men oftare) är mer drag och party i sin rätta bemärkelse på VIP-avdelningarna. De som nu reagerar på att det visst är drag på VIP-avdelningarna i staden Örebro så har jag missat det de kanske 3 gånger det har hänt de senaste 2 åren. Grattis till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0