Mitt Shanghai

Såg att de gjort ett reportage om Shanghai i det nya numret av Elle, har inte läst allt ännu men lite har jag läst ch jag kan bara säga att det verkar lite som fiction när man läser om hotell på som börjar på 32a våningen m.m. Jag kan bara säga att du måste måste måste MÅSTE uppleva det själv för att förstå! Vi va uppe i den näst högsta byggnaden i Shanghai där ett hotell började på 54e våningen, från lobbeyn på 54e våningen tog vi en hiss upp till 85e våningen (ändå inte den högsta då det va en bar på de 3 högsta våningarna). Från 85e och neråt var det som att alla rum var byggda i en cirkel för man såg rakt ner til lobbeyn 31 våningar ner... Jag skojjar inte på bilderna nedan ser ni en bilder på stupet ner och en del av receptionen där allra längst ner...

Det var även en kväll vi bestämde oss för att testa på utelivet i Shanghai. Vi hade hört talas om ett ställe som hette Sin och tog två taxibilar dit, det blev lite krångel med adressen men när vi till slut stod där så såg vi direkt inget ställe som verkade vara en nattklubb. Det var mitt i stan och så men ingen bargata direkt så alla blev lite otåliga och undrade var vi va någonstans. Sen av någon andledning så kollar jag upp och där, högt högt upp ser jag två hela våningar som bara blinkar och tänker direkt att det är dit vi ska. Hälften av oss hade inget leg med oss (bland annat jag), men eftersom vi var västerlänningar så var det inga problem så vi tog hissen upp och vid 25e våningen började musiken höras och i samma ögonblick som hissdörrarna gick upp så förstod vi att vi hade hittat rätt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0