Min elaka kinesiskalärare...

En av mina lärare här är en riktig elaking för att uttrycka det milt. Hon verkar njuta av att se oss lida haha! Idag skulle vi ha diktamen på ett helt kapitel men när vi kom till lektionen imorse så var halva klassen borta, då sa hon att vi skulle ha diktamen i slutet av lektionen istället ifall fler skulle dyka upp. När det i slutet av lektionen var exakt lika många (läs få) elever i klassrummet skrattade hon och sa att vi skulle ta diktamen imorgon istället så de som "skolkade" också skulle få skriva det. HAHAHA!! Hon är verkligen jätteelak! Om hon märker att någon till exempel inte gjort läxan frågar hon den personen flera gånger i rad istället för att då fråga någon som faktiskt gjort läxan... Sen har vi fått ett papper vi ska göra, dels är det att fylla i ord som saknas och som passar in i sammanhanget och dels är det att rätta meningar som då är fel på ett eller annat sätt. DET VAR SÅ SJUKT SVÅRT!! En vän till Celina som är kines lovade att hjälpa mig en kväll på Ellen's, till och med han var jätteosäker på hur det skulle vara och mitt skolpapper vandrade runt mellan ett helt bord av hans kinesiska vänner som alla diskuterade vad som var rätt och fel!! Om inte ens riktiga kineser som har kinesiska som förstaspråk kan, hur ska då jag kunna?! En väldigt bra fråga. Ja hon är faktiskt helt otrolig som lärare, dock är hon ganska bra. Man har så sjuuuukt mycket respekt för henne. Aa. Det är väl inte mycket mer att göra än att göra läxorna så gott man kan...

Ps. Celina kallar henne i smyg för Hitler... men det är väl inget man ska säga högt...

Kommentarer
Postat av: Shelley

哈哈,kanske en sån lärarstil bör införas i Sverige...

2011-04-11 @ 13:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0