Everything is an illusion

Måste bara kommentera lite kring filmen Water for Elephants, läste på Emelies blogg att hon nyligen sett den. Vet inte om det är några andra som har sett den men om inte så gör det. Den är hur bra som helst! Såg den en kväll i våras men reagerade på ett sätt som jag inte har hört att någon annan gjort. Jag fick dödsångest! Ni vet sån där jättepanik om att livet bara springer förbi och att ingenting egentligen sker på riktigt. De slående orden "everything is an illusion" ("allt är en illusion") har liksom etsat sig fast så ett sånt där konstigt sett. Jag har självklart inte fortfarande panik och dödsångest men hela kvällen och delvis dagen därpå hade jag det. Fråga bara min dåvarande rumskamrat Celina, jag fick nämligen henne att också se filmen men det verkade inte som att hon panikade a'la mig.... Jag väljer att inte analysera mer kring den detaljen. Haha!

Kommentarer
Postat av: ems

hahah du är så kul. Jag läste det här när jag åkte på bussen hem och brevid mig satt en gammal gubbe. Då fick jag typ dödsångestpanik. Jag vill inte bli gammal!!! Fy vad jobbigt att inte kunna ta hand om sig själv, känna att kroppen sviker än! GASH!

2011-08-31 @ 19:28:54
URL: http://bookofems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0