Krig om böckerna

Det märks verkligen att vi alla är här av samma andledning, att kriga oss fram mot en examen med en enda regeln: det finns inga reglar. Idag hade vi en introduktionslektion i Nordostasienkunskap och på slutet informerade kursansvarige om en inlämningsuppgift och tillhörande litteratur. Jag ska dessutom tillägga att vi med kinesisk inriktning fick välja mellan 4 böcker och max 5 personer fick välja samma bok, en av böckerna sa han var mycket användbar i även senare kurser och jag tänkte med en gång: "den ska jag ha!". Självfallet var det naturligtvis fler som tänkte just precis så... Det blev alltså krig när man efter lektionen fick skriva upp sig på en lista men jag lyckades som tur var smita fram och skrev på som nummer 4 på min bok. Efter en liten lättnadens suck så insåg jag att det bara fanns ett exemplar på campusbiblioteket och ett på stadsbiblioteket. Panik! Jag sticker snabbt till campusbiblioteket men deras exemplar är såklart utlånat, han säger då att Norrköping har ett exemplar och att om jag har tur så hinner de skicka den därifrån innan någon annan hinner ta den. Jag skriver upp mig på väntelistan men inser samtidigt att chansen är stor att någon annan hinner före så jag ringer Emelie i Norrköping för att se om hon har tid att springa förbli biblioteket, hon ska på lektion så jag slänger mig på cykeln och lyckas faktiskt hitta vägen helt själv till stadsbiblioteket inne i stan i Linköping. Väl där tyckte nog bibliotikarien att jag var ganska jobbig med alla frågor men jag skyller på att jag är ny i stan. Fick iallafall hjälp att hitta boken helt ensam där den stod i hyllan. Jippiiiii!!! Nu har jag den fram till den 1 oktober, skulle jag lånat via universitetet skulle jag bara få ha den en vecka eftersom det är fler på kö. Jag kan stolt tillägga att jag mötte 5 personer från klassen på väg ut från stadsbiblioteket. Det gäller att vara snabb med andra ord. Bra Johanna.


Kommentarer
Postat av: soff

ojojoj, vilka vassa armbågar du har:P you go girl!!

2011-08-29 @ 16:04:33
Postat av: Anton Nordenfur

Jag skrev på först, ändå var jag för långsam och missade alla lånmöjligheter. Fanns att köpa för 80 kronor begagnat dock.

2011-09-01 @ 13:00:38
URL: http://anton.nordenfur.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0