NU RÄCKER DET!!!

Det här har det tydligen talats om i drygt en vecka nu men jag har helt missat det. Vogue har valt att publicera modellbilder av en 10-årig liten tjej, och då talar vi inte om barnmodell-bilder (med barnkläder och kanske ballerinaskor a'la H&M om ni förstår vad jag menar) nej, då talar vi om "vuxen"-bilder där denna lilla tjej har både 15 cm klackar och ansiktet mer sminkat än Hollywoods kändiselit. Och jag har faktiskt inte ens börjat kommentera den bilden som jag stör mig på allra mest.... Hon är 10 ÅR!!! Nog för att hennes föräldrar är kända men va faaaaannnn!!! Jag trodde vi var på väg ifrån det här med att man måste klä av sig för att folk ska intressera sig för modebilder, men nej så är tydligen inte fallet för nu klär man av små 10 åringar och tycker det är helt i sin ordning för det är mode. DET ÄR INTE MODE!!!
 

Fortsättningsvis, är det någon i hela världen som tror på att hon kan gå ens en centimeter i dem där klackarna? Där här är inte mode, det är tragik i dess allra renaste form. Fy skäms VOGUE FRANCE!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du tänkte inte på att det här handlar kanske är mer konst än mode?

2011-08-18 @ 19:07:56
Postat av: Anonym

Håller med dina åsikter,同意你的观点!

2011-08-18 @ 19:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0