Det ligger i luften

Efter en 24 timmars bloggpaus känns det nästan som jag andas kinesiska. Taggar upp inför tenta-perioden nästa vecka. Försöker lära mig kring 40 ord så jag kan dom utantill per dag, det har gått bra i tre dagar nu. Får se om jag lyckas även imorgon. Ska lyssna på lite kinesisk musik nu innan min tidiga kväll, hörde en låt på en kinesisk radiokanal idag som jag tyckte va jättebra. Tror jag gillar den mest eftersom sångerskan sjunger relativt långsamt så till och med jag hinner med att förstå delar av texten. Så, vad var det jag sa om att jag i princip andas kinesiska? Skulle inte förvåna mig om jag drömde kinesiska ord och uttryck heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0