God eftermiddag vänner och bekanta

Tentan idag gick strålande bra (hoppas jag inte säger för mycket och jinxar något nu) och jag har ägnat eftermiddagen åt andra saker än att trycka in en massa glosor i hjärnan. Jag har nämligen hittat ett underbart bra program på kinesiska där man får höra dialoger som inte går alltför snabbt, man får lära sig nya ord och grammatik samt även massor av kinesiskt ordspråk så som: "en hund som jagar en råtta är som att lägga sig i någon annans affärer", fast på kinesiska då såklart. Det kinesiska språket bara kryllar av sådana uttryck! Varje klipp är bara 15 minuter långt så om man vill kan man bara se ett program precis innan skolan eller vad som helst. Ska se ett till nu tror jag, blir mitt fjärde för idag... I eftermiddag ska jag på julbord tillsammans med UF Linköping (Utrikespolitiska föreningen), för 50 kronor om året får man gå på så många föreläsningar man vill som dom håller i och nu alltså gratis julbord för medlemmar. Värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0