Första skoldagen


 

Då var den avklarad. Första skoldagen! Känna lyxigt att vi gick runt i linne på rasterna och satt i solen och njöt, har varit sol hela dagen och runt 20 grader. Kändes ungefär som en sen försommarkväll när vi gick från skolan idag. Mycket att plugga på dock, det är ett som är säkert. Förstod inte ens hälften av vad lärarna sa idag.... men kan jag inte så kan jag inte. Det var ju första dagen, ska se hur det är om en månad för jag lär ju gå framåt iaf. Satt som ett frågetecken hahah ibland förstod jag inte ens vilken av alla dialoger i boken vi läste ur, hur lätt är det att veta när läraren hoppar mellan alla sidor hela tiden samtidigt som de pratar i 180! Nej. Nån måtta får det va. Det varf föresten inte bara jag som satt som ett frågetecken, ungefär 90 % av oss förstod inte. Mitt mål är att kunne förstå och göra mig förstådd i vardagliga sammanhang så jag kan skulle kunna klara mig själv i Kina hyfsat bra. Kunna läsa tecken i den mån att jag kan beställa, läsa skyltar, se vad det står i affärer osv. Sen om jag inte kan alla 7977979809808 tecken som finns spelar ingen roll, vill bara kunna känna igen så många som möjligt.

Vi skrev upp oss på Tai Chi på universitetet idag med, så varje tisdag och torsdag mellan 16.00-18.00 har vi Tai Chi nere i lobbyn. HAHAHHA ja vi får se hue det går ska iallafall bli hur kul som helst! För er som inte riktigt vet vad det är så är det den typ av "träning" många kineser står och gör tillsammans i parker och liknande innan jobbet på morgonen. Googla så får ni se. HAhahah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0