Elle Galan 2011

Elle galan gick som många säkert vet av stapeln igår och nu är det dags att hissa och dissa.... Äntligen! Vad hade alla på sig egentligen?!


En av mina stora modeidoler Per Holknekt, grundare av bland annat (!) Odd Molly och Svea.


Del av Sveriges modeelit, systrarna Fahrman. Tycker dock att tjejen i mitten lyckades bäst, Sofis klänning är lite för kort enligt mig, iallafall i januari... Alla har faktiskt inte nyss kommit hem från en lyxsolsemester!


Svenska supermodellen Frida Gustavsson. Tycker det är synd att hon är så smal för annars hade klänningen varit ännu snyggare på henne.


Jackan till vänster är ju helt gudomlig och tillsammans med lilla rosetten vid halsen blir det så jävla snyggt. Synd bara att hon missar skorna helt. Tyvärr.


Elin Kling dök såklart upp i armkrok tillsammans med H&M's chefsdesigner Margareta van der Bosch samtidigt som hon bar sina egendesignade kläder från just H&M... Kanske lite skrytsamt men man kan inte säga annat än att det är för jävla snyggt.


Okey vad hände här egentligen? Gry, ja jag har ens inga kommentarer. Eller jo föresten, en: håll dig i radiohuset. Och Carina Berg! Jag älskar ju Carina men det här var ju inte snyggt någonstans. Klänningen passar henne inte alls hon ser bara ut som ett tält, hon har ju perketa former för vårens minimalism och pojkkavajer så varför kör hon inte på det?! Sen skorna... det finns faktiskt en andledning till att skor med remmar har reats ut de senaste åren... JA ÅREN!


Oskar Linnros. Det är allt jag har att säga...


Skulle vilja skrika att vi kan lämna tighta klänningar där man måste hålla in magen och känna sig allmänt obekvän i bakom oss nu. Det är faktiskt 2011.


Snyggt Petra!! Här har vi nån som har stenkoll på vad som är snyggt och inte! "Tighta klänningen" ovan bör ta sig en titt på Petra Marklund.


Sverige svar på Lady Gaga kanske? Är det gala så är det.


Även Zlatans fru Helena Seger var på plats. Ser inte hela klänningen i och för sig, men det jag ser ser bra ut. Väldigt glammigt, men vad kan man egentligen vänmta sig av en lyxfotbollsfru med ganska mycket pengar över?


Här har vi ett gäng med full koll på vad mode handlar om. Less is more skulle jag vilja säga är led-ord genom vårens mode. Älskar den vita outfiten. Snyggt!


Varför tar man på sig ett nattlinne? Och varför försöker man "matcha" färger hela tiden? Dessutom är det pasteller. Kan det bli mer fel på en modegala år 2011?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0