Amarillo dillo

Kan bara inte låta bli att blogga om den där Eric Amarillo killen. Hade aldrig hört hans namn innan jag i början av juli återvände till Sverige och jag har nu hört honom inte en, två eller ens tre gånger, utan snarare runt 50 gånger (på inte ens två veckor!!!!). Det är helt sjuuuuuut vad populär hans låt Om sanningen ska fram är, såg den senast igår på Allsång där hela publiken stämde in i "Vill du ligga med mig då". Ja vad säger man vet inte var jag ska börja, eller jo det vet jag visst, jag skulle vilja ta upp tre saker. Det första är, hur gammal är han egentiligen? Han måste ju vara åtminstone 40 och då borde han enligt mig inte sjunga som han gör åt 15 åriga tjejer i publiken. Sen skulle jag vilja utnämna Om sanningen ska fram till 2011 års Fanta & Rosé (2010), ni vet en sån där sommardänga som alla spelar på förfesten en sommar och sen är det över. Jag hoppas att det är så iallafall. Slutligen undrar jag om det bara är jag som tycker att namnet Amarillo låter som en giftig orm eller någon konstig art i apvärlden?! Sen förstår jag å andra sidan texten han försöker förmedla, beskrivningen av något i princip ouppnåeligt och att många kanska har för höga krav på den personen man träffar och framför allt att man kanske inte alltid ska lita på allt man hör från någon man träffar ute på till exempelvis krogen. Mycket är så kallat bullshit som bara sägs för att få någon i säng. Så slutligen, om sanningen ska fram: Sorgligt men han förmedlar ett stort problem bland dagens unga. Ännu sorgligare är hur trall-vänlig låten faktiskt är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0