Ny trend?


Från vä: väska Monki, väska Bianco

Sprang en runda på stan igår och svängde förbi Bianco Footwear där jag fick syn på en svart väska liknande den till höger i bilden från Bianco men en mer nyinkommen skulle jag tro. Jag gick fram till den och expediten kom genast fram till mig och sa "Visst är dem snygga?! Jag kan inte bestämma mig om jag vill ha den där eller den här" och så pekade hon på en liknande bredvid. Jag höll med men nickade artigt och gick ut ur butiken, jag som har med mig ett antal väskor från Kina som jag tillsammans inhandlat för under det pris som en av väskorna kostade (800 kr) kände inte behovet av ännu en. Jag vandrade vidare mot Monki som var nästan bredvid och hann inte mer än komma in i butiken förrän jag till min förvåning se en nästan exakt likadan där (se till vänster i bilden). Priset var 300 kr men kvaliten var betydligt sämre det måste jag erkänna. Dock blev jag förvånad och undrar nu om det möjligtvis kan vara så att en väska liknande dessa båda väskor tidigare i vår synts i någon modevisning av ett av våra stora modehus och att den först nu nått budget-kedjorna... Jag blev otroligt nyfiken. Om någon fashionista har svaret på detta så maila väldigt gärna [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0