Xi'an (西安)

Nuuuuu kommer det äntligen lite bilder från Xi'an-resan!! Det var verkligen en toppenresa, är så glad att jag fick följa med och att jag också följde med. Åkte med Celina och hennes föräldrar, vi bodde på ett superfint och superlyxigt hotell (lite skillnad från vår lägenhet här i Nanjing), sen hade Lars till och med fixat med en egen guide samt chaufför på lördagen. Utan det hade vi inte hunnit med allt som vi faktiskt hann med. Vi såg 6000 år gamla husrester, såg hur man tillverkar terrakottasoldater, såg terrakottaarmén, träffade han som först upptäckte terrakottasoldarerna, såg stadsmuren samt vandrade runt i de muslimska kvarteren. Som om inte det var nog åt vi helt otroligt god mat hela helgen, så mycket jag åt under dagarna vi var där äter jag knappt på en vecka här i Nanjing. Det var så gott! Vill tacka Celina, Helen och Lars för en superhelg!! Tack!!

Ps. slänger in ett tack till Lars ipad också, utan en digital verision av Celina hade vi aldrig klarat oss.... Eller hade vi.. Haha ;)


Shanghai - innan avfärd mot Xi'an

Xi'an - hotellrummet

Xi'an - terrakottafabriken

Xi'an - terrakottaarmén

Xi'an - terrakottaarmén

Xi'an - stadsmuren

Xi'an - stadsmuren

Xi'an - muslimska kvarteren

Xi'an - muslimska kvarteren

Xi'an - Habana Club, Sofitel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0