"De som aldrig gör fel, de gör aldrig någonting."

"De som aldrig gör fel, de gör aldrig någonting." Min kära vän Celina hade citerat sin far på facebook. Tyckte citatet var otroligt bra. Det här med universitetsstudier skiljer sig väldigt mycket från tidigare studier. Har precis fått reda på att alla resultat är offentliga handlingar och därför fick vi en lista på alla klassmedlemmar och vilka betyg alla fick. En del blev upprörda, ingen är ju van vid att helt öppet kunna se vem/vilka som fått underkänt osv men det slog mig sedan hur mycket jag har växt upp. På mina två första tentor fick jag en 5:a och en 4:a (U, 3, 4, 5), för några år sedan skulle jag gå under jorden för att det ena resultatet inte var det högsta, men inte längre. Jag klarade tentan med mer än godkänt och är hur nöjd som helst! Just den här historia-tentan som jag fick en 4:a på skulle man kunna döpa om till "en tävling i att klämma in så mycket information i skallen som möjligt, på så kort tid som möjligt", och ja, jag är nästan glad att jag inte fick maximalt resultat för det visar någonting annat också. Insåg även att jag inte ska öppna något mer dokument med alla klasskamreters resultat, det räcker att jag vet mitt eget. Det är ju faktiskt bara för min egen skull jag är här. De andras resultat kommer ju inte ha någon som helst påverkan i mitt liv. Jag har insett att man inte behöver vara "bäst" på allt, idag är det så lätt att vara just det för man kan googla sig till nästan allt. Det som är intressant idag är att vara bäst på det "ogooglebara". Tack Per Holknekt.

Kommentarer
Postat av: ems

Per holknekt for life!!!!

2011-11-10 @ 13:11:52
URL: http://bookofems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0