Hoppas den svenska skolan skäms

Antar att de flesta hört eller läst om Nationella Provet-skandalen som jag faktiskt skulle vilja kalla den. Betyg som lärare bedömt som MVG blir IG vid en omrättning, och samma sak kunde ett IG enkelt bli till ett MVG. TACK! Kanske resten av det här landet ÄNTLIGEN kan förstå vilka problem skolan har och vilken jävla skillnad det är skolor emellen. Jag är så sjukt glad att jag lyckades komma in på den utbildning jag ville och är tacksam för det varje dag just eftersom jag vet hur små marginaler det är. En lärares personliga förhållande till en elev spelar alldeles för stor roll och det är nästan sorgligt hur snabbt jag kan peka ut vilka gymnasieskolor i Örebro som ger ut högst respektive lägst betyg. Är inte den här skandalen en väckarklocka så finns det inget hopp för den svenska skolan. På tal om någonting annat, hörde precis Maria Wetterstrand på Efter 10 där hon uttalade sig om Håkan Juholt och sa att det känns som att Juholt vill ta tillbaka Socialdemokraterna till 80-talet istället för framåt. Tycker Wetterstrand är otroligt vettig i det uttalandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0