Heja Sverige!

Blir så oerhört inspirerad. Den här veckan med start idag har Linköpings Universitet besök av en massa olika företag som alla vill berätta om vad just de håller på med, och jag kan nästan säga helt säkert att jag inte såg ett enda företag som inte hade någon typ av text på kinesiska. Jag har verkligen valt rätt utbildning!! Kina är på frammarch!! Blev också så otroligt glad när min 6-åriga lillasyster berättade att hon sett ett nytt barnprogram på Nickelodeon där man får lära sig kinesiska ord och även om den kinesiska kulturen. Tycker det känns så skönt att Sverige är med. Här hittade jag en klipp, fast detta är en låt helt på kinesiska (programmet på Nickelodeon är på svenska, kolla in programmet här http://www.nickelodeon.se/video/14952).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0