Jävla kollektivtrafik!

Började denna morgon med lokala nyheter från Norrland, jag har ingen aning om hur jag lyckats få in det med så är iallafall fallet. Där hörde jag om en 7-årig tjej som skulle åka buss men som blev avkaslad eftersom hon inte hade något busskort utan endast kontater. Först kastar SJ av en liten tjej som inte kunde svenska och vars syster med biljetterna oturligt nog besökte toaletten just då konduktören kom, och nu allstå lokala busstrafiken i Luleå som inte lät en ensam 7-åring åka med bussen hem till sin mamma då hon med gråten i halsen sträckte fram en tiokrona. Tilläggas kan också att flickan inte hade någon mobiltelefon. Jag blir inte bara irriterad på busschauffören utan också på medpassagerarna som låter denna hända! Att det inte är någon annan på hela bussen som rycker in i detta fall! Man lämnar inte en ensam 7-åring på en bullhållsplats helt ensam klockan halv 8 på kvällen. Jag hade aldrig tillåtit det om jag satt på den bussen. Jag hoppas att det finns fler med mig som skulle rycka in. Jag skäms för den svenska kollektivtrafiken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0