Kommentarer kring lärare

Måååååste bara måste kommentera lektionerna vi hade igår. Först kinesiska språket där vi nu har en ny lärare, 王老师 som kommer från Shanghai. Hon verkar faktiskt väldigt bra, några i klassen har problem men att hon nästan bara pratar kinesiska och resten engelska (och inte svenska då) men jag tycker att det är jättebra. Det är så kul att jag själv till och med vid ett specifikt tillfälle kunde urskilja hennes Shanghai-dialekt... Hon skulle säga "eller" som är "haishi" på kinesiska, men istället sa hon "huoshi" vilket är typiskt för en Shanghaibo! Det är sådana där saker som får ens språkliga självförtroende att öka något.
Sen hade vi även första mötet med kinesiska fackspråks-läraren. Vilket möte. Vi skrattade så vi grät! Hon var ganska förvirrad men väldigt rolig, och uttalade man något fel så fick man säga om ordet ungefär 50 gånger.... Och då skojjar jag inte! Hon kunde fråga samma person i ungefär 10 min. Jag tycker synd om de som blev utsatta och som är helt nybörjare, då kan jag tänkte mig att det kan vara ganska jobbigt, det skulle jag ha tyckt i början av min kinesiska språkresa iallafall. I vilket fall som helst så vill jag bara meddela alla därute som inte redan visste det att det inte blir bättre av att upprepa samma ord 50 gånger.... Skulle man upprepa ordet "staket" 50 gånger så skulle det inte heller låta bra till slut.... Så just drop it. Ett par gånger räcker. Haha!

Kommentarer
Postat av: Tina

Go Johanny!

2011-09-08 @ 12:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0