Måndagsmyra

Känner mig som en riktig liten arbetsmyra, jag tror aldrig att jag har legat såhär bra till med någon uppgift någon gång i skolan. Det är inlämning av Läsmodul 1 på fredag och jag är i princip klar, har ungefär 15-20 % kvar att skriva samt att kolla igenom texten lite. Riktigt bra med andra ord! Tror att när man är helt själv och inte längre har föräldrarna som tjatar om läxor osv så får man ett helt annat "flow! vad det gäller skoluppgifter. Den enda rösten man hör är sin egen och när man då inte längre känner sig "tvingad" till att plugga så är det lättare att pusha sig själv för att vet hur tråkigt det är att sitta där sista dagen och stressa. Så är det iallafall för mig. Jag kan planera på ett helt annat sätt nu. Sedan är det också enklare eftersom jag kan sitta i skolan och plugga 24-7 om jag vill. Tak vare studentleg kan jag gå dit både på helger och mitt i natten om jag så skulle vilja. På gymnasiet blev det nästan bara hemplugg, mycket för att jag inte bodde nära skolan men också eftersom den inte var öppen längre än till 17 varje dag. Hemplugg fungerar ibland men långt ifrån hela tiden. Trivs så otroligt bra på universitetet, har verkligen hittat hem här. Nu har jag skrivit nog på läsmodulen för idag, ska ta tag i den där Japan-boken som ligger och gnager...


Linköping, Campus Valla, Zenit-huset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0