Bild regn från storstaden London!

Här kommer ett litet bild-regn från helgen som gått. Jag befann mig alltså i London från torsdag morgon till måndag morgon och hann med en hel del. Många av turist-attraktionerna som Big Ben, Westminister, Buckingham Palace, Trafalgar Square, National Gallery, Piccadilly Circus, Tate Modern, Madame Tussauds, China Town, Oxford Street, Harrods m.m. Vi bodde även superlyxigt i en lägenhet mitt i det superlyxiga området Notting Hill.
Nyårsafton var helt otrolig. Det går inte att jämföra med någonting annat jag någonsin upplevt. Enligt uppgifter samt egna spekulationer så befann sig cirka en halv miljon människor på Londons gator och det var en minst sagt pampig folkfest som pågick. Poliserna hade bra koll så stämningen var på topp! Dessutom så hade ett företag sponsrat så att hela London fick åka gratis tunnelbana och buss hela natten, all trafik hade utökat sina tider. Och som man skulle kunnat gissa när en halv 250'000 helt plötsligt samtidigt ska ta sig ner i tunnelbanesystemet så blev det smått kaos, men även där var det poliser som dirigerade folkmassorna. Otroligt bra jobb av London-poliserna som ska ha all cred för deras insatser den 31:a december. Måste kanske också kommentera det som alla pratade om dagarna efter världen över, fyrverkerierna. OS-ringar i dess färger och sammanlagt fyrverkerier för cirka 20 miljoner kronor. London är utan tvekan redo för idtrotts-världen i sommar! Spektakulärt! Otroligt vackert! Magiskt! Är så glad och tacksam för att jag fick spendera nyår med mina två allra bästa vänner i en sån fantastisk stad som London. Hoppas vi ses snart igen, 4 dagar var alldeles för kort tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0