Dags för kritik

Hallå! Det har varit lite mycket den senaste tiden, men nu är det sista veckan innan påsklovet så det är bara att kämpa på. Har precis suttit och läst igenom fem stycken i från klassens början på projekterbetet, ungefär tre sidor per person och imorgon har vi halvtidsseminarium på de tre sidorna. Är lite spänd på vad de andra har att säga om det jag har skrivit men jag vet att det här ju är det bästa sättet att få till ett bra arbete! Jag kan säga att nivån på dom PA-abeten jag nyss läst igenom var minst sagt varierande, ett par var riktigt bra medan språkbruket i vissa var under all kritik... Jag tycker jämt det är så svårt att veta hur mycket man ska kritisera! Brukar försöka komma ihåg att nämna bra saker också så det inte bara blir kritik. Sen är ju frågan hur petig man ska vara... Samtidigt som det känns larvigt att kanske påpeka att man bör se över hur man slänger med stora bokstäver i texten så är det ju en sån sak som jag skulle vilja att någon sa till mig om. Det kan ju faktiskt vara så att det inte bara är ett slarvfel utan att personen i fråga bara inte har stenkoll på det. Sen noterade jag också i en annan av texterna att ett stycke på 5 rader var en mening. Man snubblade flera gånger och fick inte riktigt ihop det. Många gånger kanske ett "komma-tecken" i självaverket bör vara en "punkt". Det kan vara farligt att överanvända "komma-tecken". Tänk på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0