Liten uppdatering om livet i Linköping + bildregn!

Blev ombedd att uppdatera här lite oftare. Det har varit så jäkla mycket sedan jag började Industriell ekonomi i Linköping men nog ska jag väl hinna med att lägga upp lite bilder då och då iallafall. Kan berätta att jag har klarat den första kursen, matematisk grundkurs! Känns väldigt skönt med tanke på att 45% av alla som går första året civilingenjör (cirka 740 totalt i 1:an) inte klarade det andra och avgörande testet/duggan. De får skriva om dugga 2 nu på lördag, något som jag slipper! Istället håller jag på att plugga linjär algebra, en väldigt abstrakt kurs med en ännu mer abstrakt föreläsare! Men jag kämpar på. Sedan har vi en grundkurs i industriell ekonomi också som är rätt kul för jag börjar förstå ekonominyheterna mer och mer nu! När jag ändå skriver om ekonomi så kan jag passa på att berätta att jag håller på att försöka ta ett certifikat från börsgruppen här på universitetet. Jag har gått på aktieutbildning 1 och ska snart gå på aktieutbildning 2, sedan är det ytterligare två kurser man ska klara. Väldigt kul att lära sig om aktier!
Privat då! Ja, igår var jag, Louise och Carl bjudna till en taiwanesisk kompis på middag. Maten var fantastisk!!! Och sedan fick vi även prova på "bubbelte" som är sjukt populärt på Taiwan. Det är te fast med gelé-bollar i son man äter. Väldigt speciellt men kul att ha testat!
Just nu funderar jag på att ta en tidig kväll för en gångs skull. Lagom till Solsidan kom jag hem från ett träningspass. Jag och tre killar från klassen körde dubbelpass, först en timme spökboll (dodgeball) och efter det en timme klättring. Så sjukt jobbigt men riktigt kul! Har ont i hela kroppen och mina fingrar skakar fortfarande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0