Tenta-P

Jag tror inte någon som befinner sig utanför detta vektorrum kan förstå hur uttråkad jag är. Alla blivande civilingenjörer på universitetet har för tillfället tenta-period. Kanske har även övriga studenter det (aka. högskoleingenjörer och fil-fak), det som sker utanför A-huset känns ganska orelevant. Kan dock berätta om en rolig händelse som utspelade sig tidigare idag utanför Island (för den oinvigde kan jag berätta att Island är vår datorsal) där alla studerande i-are kunde urskilja en förvirrad pöbel som skyndade förbi. Han hade formodligen gått vilse på väg till B-huset. Min gissning är att hans långa nätter inlåst framför datorn gjort att han måste ha misstagit Island för CYD-poolen (hur nu det är möjligt) för när hans student-id inte fungerade i dörren och han blev utstirrad (läs: utskrattad) av kostymklädda i-are började han lätt famåtböjd att skynda ut från byggnaden. En rolig paus för alla som var på plats och såg detta skådespel. 
 
 
Då vi i I-ettan endast har en kontrollskrivning i den fantastiska kursen TATA31 så har vi inte så mycket annat att göra än att plugga just TATA31. Jag är väl medveten om att klagomål över "för få tentor" får många studenter att sätta nudlarna (eller oxfilén) i halsen, men jag måste faktiskt få uttrycka min åsikt i saken. Skulle inte ha något emot att exempelvis skriva något litet test i kinesiska, för variationens skull. All TATA31 gör mig så uttråkad och omotiverad att jag till och med övervägt att börja smygstudera kommande kursers kurslitteratur (det är dock något som vi bör prata tyst om eftersom att studera i förväg är någonting som en student håller ytterst hemligt. Ett vanligt förekommande citat i studentvärlden är "jag har inte ens öppnat böckerna" vilket egentligen betyder "jag har bara läst till sida 144". Således betyder också det faktiska citatet "jag har bara läst till sida 144" egentligen "screw you, jävlar vad jag kommer att sätta en 5:a på den här kursen"). Jag vill dock vara noggrann med att tillägga att jag i själva verket inte ens införskaffat kommande kursers kurslitteratur (fri tolkning).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0