Svar på tal

Anonym om NU RÄCKER DET!!!: Du tänkte inte på att det här handlar kanske är mer konst än mode?


Svar: Hm. Konstigt formulerad mening, kanske därför du väljer att vara anonym vad vet jag. Ska ändå svara på din fråga. För mig är mode en konstform. Jag anser dock att dessa bilder är oerhört kränkande mot barn (där skiljer sig våra åsiker ganska avsevärt vad det verkar) och anser då också bilderna som otroligt opassande i ett ledande modemagasin. Barn ska få bara barn, det finns så otroligt många år att "vara vuxen" på så låt de små liven vara. Det verkar ändå som att Vogue lärt sig en läxa, iallafall enligt de källor som jag tagit del av. Det är även tydligt att flickans mamma nu börjar förstå omvärldens reaktioner eftersom hon tagit bort flickans så kallade "fanpage" på Facebook. Så hoppas verkligen att detta var en engångsföreteelse, inte sant.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är fortfarande skillnad på konstartiklar och modeartiklar, jag tror knappast att syftet med bilderna var att sälja sådana kläder till barn eller att uppmuntra den stilen på något sätt. Det är ju ändå ett ledande modemagasin som just handlar om mode så konstprojekt med mode som tema låter inte alls opassande. Det är ingen som helst skillnad på dessa bilder än de på små pussande "barnpar

2011-08-18 @ 20:06:08
Postat av: Anonym

Det är fortfarande skillnad på konstartiklar och modeartiklar, jag tror knappast att syftet med bilderna var att sälja sådana kläder till barn eller att uppmuntra den stilen på något sätt. Det är ju ändå ett ledande modemagasin som just handlar om mode så konstprojekt med mode som tema låter inte alls opassande. Det är ingen som helst skillnad på dessa bilder än de på små pussande "barnpar" som man kan hitta överallt. Inte sant?

2011-08-18 @ 20:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0